piątek, 21 listopada 2014

1.2. Szukając Prawdy

        Po krótkiej wizycie w sekretariacie Destiny wyszła na korytarz, który był już kompletnie zatłoczony. Starała się nie zwracać uwagi na spojrzenia innych uczniów, którzy raz po raz obracali głowę w jej stronę, szepcząc coś do innych. Przestudiowała mapkę raz jeszcze z nadzieją, że nie będzie musiała się z nią obnosić przez cały dzień i wsunęła papiery do torby, poprawiając ją sobie na ramieniu. Wzięła głęboki oddech.
         Będzie dobrze, pomyślała.
         Weszła do klasy numer trzy, gdzie miała mieć pierwszą lekcję i podała nauczycielowi kartkę. Był to niski i krępy rudowłosy mężczyzna,  niejaki profesor Chaucer,  jeśli można było wierzyć tabliczce na jego biurku. Przyjrzał się Destiny uważniej, po czym poprawił sobie okulary.
         — Usiądź na jakimś wolnym miejscu  — powiedział profesor  i podał jej podpisany arkusz razem z podręcznikiem, zupełnie nie zaprzątając sobie głowy jakimś idiotycznym przedstawianiem nowej osoby przy całej klasie.
         Des rozejrzała się po sali. Przy prawie każdym stole laboratoryjnym ktoś już siedział. Jedyne wolne miejsce było przy oknie - obok wysokiej i szczupłej rudowłosej dziewczyny, która gapiła się nieobecnym wzrokiem w przestrzeń przed siebie.
         Destiny wolnym krokiem podeszła do ławki i położyła podręcznik  na stole, zerkając na dziewczynę siedzącą obok. Ta nawet nie zwróciła uwagi na Des. Dopiero kiedy ta usiadła, odwróciła głowę w jej stronę, uważnie jej się przyglądając.
         — Cześć — powiedziała po chwili.
        Siedziała tuż przy oknie, odwrócona lekko w stronę Des. Włosy miała idealnie proste, sięgające jej do połowy pleców, a jej zielone oczy obserwowały uważnie koleżankę obok. Wydawała się być ciągle na baczności, jakby Des w każdej chwili miała zrobić jej krzywdę.
         — Jestem Elena Trey — ciągnęła. — A ty Destiny, tak?
         — Skąd wiesz jak mam na imię? — zdziwiła się Des.
         — Myślę, że wszyscy w całym Smallevil o tym wiedzą.
         — Coś jeszcze? — Des nerwowo poprawiła się na krześle.
        — Nie wiem, które z tych rzeczy może być prawdą.
         — Nie wierzysz w to, co mówią inni?
         — Plotka a prawda to jak bogacz i biedak — odpowiedziała Elena. — Nigdy nie będą na takim samym poziomie i nie każdy będzie polegał na nich tak samo.
         Elena znowu spojrzała w oczy Destiny, jakby próbowała się w nich czegoś doszukać. Tylko czego?
         — Skąd pochodzisz? — spytała po chwili.
         — Wychowałam się w Des Plaines w hrabstwie Cook — odparła Des.
         — I pewnie nie tylko tam? — Elena zmarszczyła badawczo brwi.
         — Skąd możesz to wiedzieć?
        — Zgaduję — odburknęła dziewczyna i znów obróciła głowę w stronę okna, kończąc w ten sposób ich rozmowę.
         Natomiast Destiny, zmieszana zaistniałą sytuacją, skupiła się na lekcji, próbując wymazać z pamięci to świdrujące, a zarazem hipnotyczne spojrzenie Eleny.




      Ostatnie promienie zachodzącego słońca przedzierały się przez strop gałęzi wysokich sekwoi, ledwie oświetlając wnętrze lasu. Zaledwie parę metrów od ścieżki leżało powalone drzewo, nie pokryte jeszcze mchem - tuliło się do pnia jednej ze swoich sióstr, tworząc coś w rodzaju ławeczki. Bujne paprocie i inne rośliny zaczęła spowijać mgła, a ptaki cichnęły. Zbliżała się noc.
       — Więc jesteś pewna, że nie jest Entylonem? — spytał Drake, po raz kolejny przeczesując swoje ciemne włosy.
      Stał pośrodku wielkiej leśnej polany nerwowo chodząc w te i z powrotem. Elena z kolei opierała się o rozłożyste drzewo patrząc znudzonym wzrokiem na zdenerwowanego chłopaka. Westchnęła i przewróciła oczami.
         — Ciężko stwierdzić — powiedziała. — Wszystko wokół niej  wydaje aurę jakiegoś smutku czy ...  sama nie wiem jak to określić.
       — Przeklęta?
       — Nie, nie powiedziałam tego. Po prostu nigdy nikogo takiego nie spotkałam. Nie mogę jej przejrzeć — stwierdziła, a potem zmarszczyła brwi. — Czemu  się nią tak interesujesz?
       Drake zatrzymał się i popatrzył na nią uśmiechając się szelmowsko.
       — Zazdrosna?
       — Nigdy w życiu.
        Nie odpowiedział. Podszedł bliżej niej, niemal przygważdżając ją do drzewa. Przesunął wzrokiem po jej twarzy, zatrzymując się dłużej na ustach. Uśmiechnął się raz jeszcze i pochylił się, dotykając dłonią jej policzka. Elena odruchowo uniosła głowę, gdy nagle uświadomiła sobie co robi.           W ostatniej chwili pchnęła go mocno i gniewnie na niego spojrzała
        — Przestań — warknęła. — Po prostu tego nigdy więcej tego nie rób. To miał być koniec. To jest koniec! — krzyknęła. —  Miały nas dzielić tylko sprawy klanu, a  ty znowu to robisz.
       Drake przez chwilę wyglądał na wytrąconego z równowagi, ale ten wyraz twarzy szybko zniknął.        Zamiast tego znów pojawił się drwiący uśmiech.
       — Dobrze wiem, że tego właśnie chciałaś.
       — Nie, jedyne czego chcę, to żebyś dał mi święty spokój — odparowała. — Sam o tym zadecydowałeś, bo chciałeś być wolny. Było minęło, Drake, ale ty wciąż jesteś tym samym palantem co trzy miesiące temu.
        — Może zapomniałaś co było te trzy miesiące temu?
        Drake, widząc jednak minę Eleny natychmiast zamilkł, zanim  zdążył powiedzieć coś jeszcze. Cofnął się jeszcze kilka kroków i westchnął głęboko, po raz kolejny przeczesując włosy.
         — Przepraszam — powiedział po chwili.
          Elena popatrzyła na niego z  wyrzutem.
          — Teraz zamierzasz... — Nagle znieruchomiała  i  obróciła się w stronę najciemniejszej części puszczy.
          — Och, rozumiem. Właśnie się obrażasz jak każda inna? — prychnął Drake.
           — Przymknij się w końcu — syknęła dziewczyna. — Słyszę coś.
           Drake zamilkł i po chwili stanął obok Eleny, która miała zamknięte oczy, kiedy próbowała się wsłuchać w otoczenie. Po chwili znów je otwarła, wzięła głęboki oddech i popatrzyła na Drake'a.
          — Nathaniel też wrócił  — oznajmiła Elena. — Jest już niedaleko.

59 komentarzy:

  1. Oo, świetny post. Lubię Twojego bloga. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo wciągające, świetne!
    Śliczny szablon :)

    http://baadgaljulie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne. Super piszesz. :) Do następnego piątku ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam słów... dopiero drugi rozdział, a już dzieje się tyle ciekawego!!!!!!! :D Masz talent :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialne ! Tylko wejdę na laptopa to zaobserwuje , a narazie dodaje do zakładek . Mega napięcie , czekam z niecierpliwoscią na następna cześć :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo się cieszę, że zaraz po wejściu na bloggera spotkała mnie taka miła niespodzianka.
    Rozdział oczywiście mi się podoba. Intrygująca jest ta Elena - czyżby była czymś w rodzaju medium? Ciekawi mnie także, co znaczy słowo: 'Etynol... I ogółem, kim jest ten Nathaniel.
    Ładnie napisane, gdzieniegdzie uciekł ci tylko przecinek, ale to nic.
    Pozdrawiam i czekam nn
    opowiadaniebyjasminelovelace.blogspot.com
    shadowofland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny wygląd bloga, przy odrobinie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię czytać takie opowiadania :) wielki plusik bardzo mi się podoba ;3
    http://paulinkq-my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Akcja się rozkręca :D Twój blog jest mega interesujacy. Jestem ciekawa jak akcja dalej się potoczy. Pozdrawiam i czekam na kolejny
    xxx

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialne ! Będę tu częściej wpadać :)

    http://melbrix-magazine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. szablon bloga odebrał mi mowę świetne!

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny blog :) http://unearthlyworld.blogspot.com/ zapraszam do mnie !

    OdpowiedzUsuń
  13. Po pierwsze to: wow. *^* Naprawdę widzę różnicę i to robi wrażenie! Oczywiście chodzi mi o wygląd tekstu. Opisy są bardzo dobre, dlatego czytało mi się nieziemsko. I ten zapis dialogów - poezja totalna. Jestem w niebie! :D Co do samej treści: nie mogę się doczekać jakiejś akcji z Nathanielem, chciałabym go lepiej poznać. Drake jak na razie zdobył moje zainteresowanie, bo wydaje się być trochę takim buntownikiem. Zapowiada się intrygująco, to dopiero początek i już nie mogę się doczekać czarnego charakteru. Mam nadzieję, że wykreujesz kogoś fajnego!
    Powodzenia w pisaniu! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Swietnie piszesz :D masz talent
    http://weareafraidofourselves.blogspot.com/2014/11/hej.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  15. świetny blog :) Sama też kiedyś pisałam :)
    www.yousmileiiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. ojejku cudowne ! :* jestem wniebowzięta tym opowiadaniem. Muszę zacząć czytać od początku. Masz świetny styl pisania i zaintrygowało mnie to opowiadanko. czekam do kolejnego rozdziału c:

    http://beavesomee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. genialne :)

    Będzie mi miło, jak zajrzysz do mnie i zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza/obserwacji.
    http://patrycjasstyle1212.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. no to zaczynam czytać! życz mi powodzenia! :D
    http://mysteriousxworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Zycze powodzenia świetnie piszesz
    http://weareafraidofourselves.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Jejciu.. jakie to wciągające! Bardzo fajnie piszesz. Piękny szablon :*

    http://mylifeisbeautiful304.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie no błagam, napisałam mega długi komentarz i muszę go pisać od nowa bo chyba się nie wysłał. Trafiłam na twój blog poprzez szabloniarnię, i nie żałuję. Nie będę tak jak niektórzy pisać komentarza na odwal, gdy nawet tego nie przeczytałam - aczkolwiek jest odwrotnie, przeczytałam. Za pierwszym razem zdecydowałam się tylko przeczytać, tym samym wczoraj nie klikając obserwacji szukałam adresu tego bloga w historii. Piszesz dobrze, tylko czasami mogłabyś pisać krótsze rozdziały, lub potocznie pozostawiając po sobie niedosyt - kończąc na akcji lub ciekawymi dialogu, żeby czytelnik musiał czekać z niecierpliwością. Dzisiaj pozostawiam po sobie obserwację, i komentarz - żeby oszczędzić sobie ponownego szukania.

    OdpowiedzUsuń
  22. Super piszesz ;)
    http://lovett-lov.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Genialne:D
    milo się czytało. Czekam na więcej tego typu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. świetny blog oraz post będę wpadała częściej oraz zaobserwuje :)

    moda-naszym-swiatem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Rozdział przeczytałam wczoraj, ale w końcu mam chwilę, aby go skomentować. Z góry przepraszam, jeśli komentarz nie będzie mega długi ale nie mam siły na pisanie. :(
    Całość opowiadania póki co, otoczona jest tą otoczką tajemniczości i jestem ciekawa, jak to wszystko się rozwinie. Skąd Elena wie tyle na temat Destiny? I dlaczego twierdzi, że nie tylko ona o tym wie, a całe miasteczko? Mega dziwne. Ciekawe, jak te dwie dziewczyny się dogadają.
    O, czyli Drake i Elena byli kiedyś razem. Czy coś w tym stylu. Zaskoczyłaś mnie. Zastanawia mnie, jak wyglądała ich relacja i co ich poróżniło.
    Póki co, mam więcej pytań niż odpowiedzi, mam nadzieję, że niebawem dowiem się więcej. Życzę weny i pozdrawiam! ♥

    Przy okazji serdecznie zapraszam na nowy rozdział! :) Your perfect imperfections

    OdpowiedzUsuń
  26. Boskie!
    Ja chcę więcej!
    Niesamowicie piszesz :*

    http://my-mmortal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Hej. Oczywiście świetny rozdział, ale to jest już chyba norma... Ten Nathaniel jest bardzo tajemniczy... Czekam na nextt ;**

    www.wmrokudostrzegamblask.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Jeju świetny blog, świetne posty na pewno będę zaglądała częściej ♥

    OdpowiedzUsuń
  29. przeczytałam cale <3
    http://mysteriousxworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Dobra, odwołuje wszystko co napisałam we wcześniejszym komentarzy. Naprawdę z biegiem historii przekonuje się ze to co tworzysz może wcale nie być kolejna banalna historyjka. Pojawia się kilka wątków - jest tajemnica, magnetyzujące sekrety, które aż błagają o ich odkrycie. Ale stanie się to w odpowiedniej chwili bo na razie trzeba potrzymać czytelnika w napięciu. ;)
    Postacie mnie fascynują. Głownie Des oczywiście, ale Elena i Drake oraz nieznajomy jeszcze Nathaniel nie zostali jeszcze do końca przedstawieni. Bardzo bym chciała poznać ich historie bo sadze że będzie ciekawa ale wiem również, że będę musiała trochę poczekać. W brew pozorom nie martwię się bo naprawdę lubię tajemnice. Lecz chciałoby się je poznać szybko. A trzeba niestety czekać. -.-
    Życzę ci weny i pozdrawiam :*
    Buziaki, Inna :3

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo ciekawie piszesz, podziwiam Cię za to, bo pomimo iż uwielbiam pisać przeróżne opowiadania czy coś, czegoś tak wielkiego i wspaniałego nie potrafiłabym stworzyć! :) gratuluję :*

    OdpowiedzUsuń
  32. Hejka :) dzięki, że zostawiłaś u mnie komentarz, dzięki temu poznałam Twojego bloga ;) bardzo podoba mi sie Twoje opowiadanie, piszesz naprawdę bardzo profesjonalnie :) jestem ciekawa jak ta opowieść potoczy się dalej :* całość utrzymuje się w tajemniczej atmosferze, trzyma w napięciu :) czyta się szybko i miło, aż chce się więcej. Widać, że w pisanie wkładasz serce i naprawdę masz duży potencjał ;) pozdrawiam i czekam na więcej ~ Dacia ♥

    Będę do Ciebie wpadać częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ahh, zapomnialam napisać, że masz bardzo ładny wygląd bloga :)

      Usuń
  33. Cześć, tutaj ta od Deleny, którą przed chwilą skomentowałaś ;p
    Pisze z tel, więc z gory przepraszam za błędy xd
    Przeczytałam wszystko i...omg! Już uwielbiam Drake! Przypomina mi trochę Damona, lubię tak wykreowane męskie postacie..trochę aroganckie, pewne siebie, cwaniackie, hah ;) oby Drake się nie zmieniał a poproszę jeszcze więcej jego, a sekretem są..dłuższe rozdziały! :D wtedy będziemy mogli więcej poczytać i dłużej pobyć z postaciami :) no Elena do Eleny nie podobna, haha :D ale lubię ją, niech pokaze pazurek, przypomina mi Caro ;D sama Destiny..nie wiem jak ją rozgryźć na razie.. Poczekam jeszcze trochę ;p
    To chyba tyle, czekam na NN i mam nadzieję, ze mnie powiadomisz! W zakladce spam, pozdrawiam ! :) ;*

    Ps: zaryzykuję..zaproszę Cie jeszvze na.jeden mój blog...zerknij na prolog :)
    forbidden-love-danger.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Cudowne!
    Straszcie wciąga <3
    Będe wpadac częściej :)
    Mój blog-littlecookes94

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo wciąga :)
    Jest to bardzo takie moim zdaniem profesjonalne.
    I robi duże wrażenie :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  36. Wooow masz talent niezwykly dziewczyno ! *,*
    http://moooneykills.blogspot.com
    Obserwuje!

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetne! Myślałaś żeby nie ograniczać się tylko do bloga? Naprawde masz talent! :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Super :-) ale masz talent :-D chciałabym tak pisać :-)


    http://nieelitarnaszkola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. To jest genialne! Zazdroszczę talentu ;)
    http://stayclassy-monia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. Super!
    Świetny blog! :)
    Pozdrawiam i obserwuję! :)

    http://donia-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Jejku to jest co raz ciekawsze *,* gratuluję talentu :D bo mi już trudno takie coś wymyślać kiedyś było co innego :)
    http://paulinkq-my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. dobre :o
    http://lovett-lov.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Ciekawie piszesz ;) świetny blog mi się naprawdę bardzo podoba i myślę że jeszcze tu wpadnę poczytać w wolnej chwili a więc czekam na wiecej postów :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  45. A więc lecimy z kolejnym komentarzem. Emocje opadły po tym, jak zobaczyłam, jak dobrze piszesz. Teraz faktycznie jest pełno bezwartościowych blogów, gdzie co trzecia osoba powinna, jak to pięknie ujęłaś, zajrzeć do słownika.
    Wciąż mnie zaciekawia ta historia. Entylon? Co to? Nie wiem. Mam nadzieję, że wkrótce się dowiem. Piszesz naprawdę dobrze. Co więcej masz lekkie pióro i "ten styl".
    Coś mam wrażenie, że jednak Elena i Drake będą razem. (ooo tak, już mam shipp. Drelena <3)
    PS. Oj widzę, że oglądasz Pamiętniki. Jak fajnie, że nie zrobiłaś z Eleny, typowej Pamiętnikowej Eleny. Rude jest piękne. <3

    OdpowiedzUsuń
  46. Tajemnic ciąg dalszy ^^. Jestem coraz bardziej zaciekawiona, kim są Drake i Elena. W każdym razie lubię ich razem. Co takiego stało się trzy miesiące temu? Kim jest Nathaniel? I dlaczego Des miałaby być Entylonem i co to w ogóle jest?
    Nie pojęcia, dlatego będę czytać dalej ;)

    OdpowiedzUsuń
  47. Hej na początek taki jeden mały błąd wychwyciłam: " - Po prostu tego nigdy więcej tego nie rób." TEGO się dwa razy powturzyło.

    A tak zupełnie z innej beczki to ten chłopak, tak jak stwierdziła Elena, to palant. Nie lubię go, jakoś mi nie podpasował. Jak narazie jest arogancki. Nie trawie go. Co do Eleny, to bardzo dużo wie. Czasami może to być denerwujące, ale jest przydatne. Bardzo ją lubię. O co chodzi z tym natanieliem? Tajemnicza sprawa. Co do rozdziału to strasznie krótki. Trochę żałuję że nie opisałas więcej z tego jej pierwszego dnia szkoły, ale może być. A i nie podoba mi się nazwa miasteczka, za bardzo kojarzy mi sie z tym serialem. Ale cóż , ogólnie mi sie podoba.
    PS. Przepraszam, ze tak brzydko pisane, ale niesttey na szybko i na komórce
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  48. Oj teraz widać, że chyba byli parą :D Sprawy Klanu? To dopiero ciekawe! :D Zobaczymy co z tego wyniknie. Zaczyna mi się podobać! :D

    OdpowiedzUsuń
  49. otwarła oczy xD Super wątek Eleny i Drake. ;) Klan? Czyżby wilkołaki?

    OdpowiedzUsuń
  50. Rozwaliła mnie Elena podczas rozmowy z Destiny XD Ewidentnie ją wyprowadziła z równowagi i aż się zaśmiałam, czytając ten wątek xD Masakracja totalna XD Ale kurde, jej imię tak strasznie kojarzy mi się z Pamiętnikami Wampirów, że aż ciągle mam przed oczach tamtą Elenę, serialową, z ciemnymi włosami, a nie jakąś rudowłosą xD
    Swoją drogą, ruda Elena u Ciebie... Ruda Natalie u mnie XD
    No ja, normalnie teraz wszystko mi się źle kojarzy xD Nathaniel był w Wybranych - których nawiasem mówiąc nie przeczytałam... Bo zostały mi 3 ostatnie tomy, brak kasy i brak ich posiadania, jak i czasu do przeczytania xD
    Czyli między tą dwójką kiedyś coś było... Mam dziwne przeczycie, że jeszcze jakiś wątek z tym związany się ewidentnie u Ciebie pojawi. Oj tak, oj tak. Już się doczekać nie mogę jakiejś konkretnej akcji! :D

    OdpowiedzUsuń
  51. Entylon? O rany, a co to takiego?
    Tak przeczuwałam, że między Eleną a Drake'iem coś było. Podoba mi się jego postać. xD

    OdpowiedzUsuń

Hej! Dziękuję za każdy komentarz i opinię :)
Jeśli jednak jesteś tu po to, by zareklamować swojego bloga to zapraszam do zakładki SPAM