niedziela, 9 listopada 2014

1.0 Prolog

        Boczna uliczka kierująca w stronę sierocińca Najświętszej Marii Panny w Des Plaines tonęła w mroku.  Wokół budynku było cicho, a wiatr wiał delikatnie. Wydawało się, że nawet natura oczekuje.
         Na to, co stanie się za chwilę  i na to, co wiele lat później.
      Gdy tylko ostatnie światła w przytułku zgasły, z mroku wyłoniła się postać ubrana w ciemny płaszcz. Po pokonaniu kilkunastu metrów zatrzymała się przy ogromnych drzwiach sierocińca i rozejrzała się dookoła.
            Jej twarz zakrywał kaptur.
       Położyła tobołek, który miała wcześniej w ramionach ostrożnie u podnóża zniszczonych schodów i przyklękła. Zawiniątkiem okazało się być kilkumiesięczne dziecko, które spało okryte warstwą kilku koców, niczego nieświadome.
        — Moja mała — szepnęła postać kobiecym głosem. —  Wrócę po ciebie, przysięgam.
             Po raz ostatni dotknęła policzka śpiącego dziecka i odeszła.
              Obok niemowlęcia leżała kartka.

                                   Nie można być silniejszym od przeznaczenia.
                                                  Jej imię to Destiny.

83 komentarze:

  1. Hm, dość krótko.
    Ale podoba mi się.
    Cudowny szablon, cudowny początek.
    Czekam na pierwszy rozdział :) xx

    OdpowiedzUsuń
  2. Łoo to to sdvgkj <3
    To w ogóle inne Zaprzysiężeni, niż te co czytałam kiedyś, kiedyś ;)
    Życzę weny :) /Normalna ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale ty pięknie piszesz... matko co z tą Destiną będzie? :o aż nie mogę się odczekać xD myślę,że to będzie hit :D Piękny nagłówek, i w ogóle wszystko wow :) czekam na nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się ciekawie. Nawet bardzo. Może wrócę przeczytać co dalej :) Dobrze piszesz. Ja też próbuję, ale idzie mi to zdecydowanie gorzej.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. ładne, bardzo ładne :D Czekam na więcej!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, że odnawiasz bloga :) czekam na kolejny rozdział

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie krótkie prologi,choć sama nie umiem takich pisać. Czuję się tak jakbym czytała Harry'ego Potter'a (według mnie pozytyw) ;)
    Strasznie podoba mi się wygląd bloga, daje lekko mroczny klimat, ale podoba mi się. Dziękuje za zaproszenie na bloga, na pewno skorzystam i bd śledzić dalszy ciąg tej historii ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny początek, podoba mi się. Według mnie długość jest okej. Dla amatorów opowiadań długi prolog mógłby być zniechęcający. Zaciekawiłaś mnie tym mrocznym klimatem i pokazaniem obrazu opowiadania w kilku tylko zdaniach.
    Życzę sukcesów, pozdrawiam serdecznie.

    inspiratium.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie lubię komentować prologów i pierwszych rozdziałów, nigdy nie wiem co napisać. No ale spróbuję. Tekst jest bardzo króciutki, jednak intrygujący i bardzo dobrze napisany. Czyli, nic dodać, nic ująć. Jestem ciekawa jak rozwiniesz tą historię. Czekam na pierwszy rozdział, życzę weny i pozdrawiam!

    W wolnej chwili zapraszam do siebie. Bardzo chciałabym poznać twoją opinię :) Your perfect imperfections

    OdpowiedzUsuń
  10. Prolog zacny :) Czekam na więcej i życzę weny.
    Pozdrawiam i zapraszam na n/n
    naverick.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapowiada się dobrze :)
    Czekam na dalszy ciąg.

    Zapraszam do mnie, dopiero zaczynam :
    http://wer-pozeraczkaksiazek.blogspot.co.at/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wpadłam tu przypadkiem i pewnie odeszłabym z braku czasu, ale tak strasznie spodobał mi się szablon, że nie mogłam nie zostać na dłużej! Poza tym prolog był tak krótki, że aż żal nie skomentować. Choć tak naprawdę nie lubię komentować takich krótkich części, bo nie bardzo wiem co pisać. Jednak widać, że masz ciekawy pomysł, prolog mnie zaintrygował, a ostatnie słowa sprawiły, że z chęcią przeczytam rozdział pierwszy. "Nie można oszukać przeznaczenia"... bardzo głębokie ;)

    Pozdrawiam!
    A w wolnej chwili zapraszam do siebie na kryminalno-przygodowe opowiadanie;)
    sila-jest-we-mnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapowiada się naprawdę fajnie ! :) Czekam na dalszy ciąg. Zapraszam na mojego bloga http://i-want-true-love.blogspot.com/ i http://zycie-potrafi-zaskakiwac-sophia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Tajemniczo :) Nie mogę doczekać się pierwszego rozdziału. Trochę trudno powiedzieć mi w tej chwili cokolwiek więcej, bo prolog jest bardzo krótki :) Będą elementy fantasy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jest ogólnie zdecydowanie historia o takiej tematyce :) Pozwolisz, że dodam krótki opis :)

      "Wydaje się, że Destiny, po wielu trudnych latach, w końcu znajduje swoje miejsce na ziemi - w domu państwa Gray, w małym miasteczku o niezwykłej nazwie Smallevil. Jednak, gdy poznaje Elenę i Drake'a, jej życie znów zbacza z toru. Odkrywa, że nie jest zwykłą dziewczyną a Zaprzysiężoną - członkinią wielkiego klanu, który od tysiącleci toczy zaciekłą wojnę z Entylonami.
      Kim są Entyloni?
      Jaką rolę odgrywa Destiny w tej odwiecznej walce?
      Czy dowie się kim jest tak naprawdę?"

      Usuń
  15. Muszę przyznać, że cały wygląd bloga jest rewelacyjny! Życzę duuużo weny, na pewno wrócę tu w przyszłości ;)

    http://wmrokudostrzegamblask.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapowiada sie ciekawie.
    Śliczny wygląd . :)
    Obserwuję i liczę na rewanż .

    http://world--patty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Doskonały design tematyczny bloga:) Miło się patrzy i czyta:) Będę zaglądać:)Powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawie się zapowiada ;)
    + obserwuje :)

    http://voanni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Zapowiada się coś fajnego jak przeczytałam :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Myśle że będę czytać na bieżąco :)) bardzo ładny wygląd bloga.

    zapraszam do mnie: http://aleksia01.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo mi się podoba ten krótki opis, który jest napisany w świetny sposób. Czekam na rozdział 1 :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wow, bardzo ciekawe, lubię opowiadania z dreszczykiem emocji. Świetny desing bloga, ogólnie subnę z chęcią :D Zapraszam do mnie: http://mineralogiadlapoczatkujacych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny początek
    Krótki, ale treściwy :D
    Zaciekawiłaś mnie
    Dodaję do obserwowanych
    xxx

    OdpowiedzUsuń
  24. Wow! Super! Bardzo wciągające i tajemnicze :) Nie mogę sie doczekać rozdziału!!!!
    Potrafisz zaciekawić czytelnika! Baaaardzo nie mogę sie doczekać dalszego rozwoju wydarzeń :)

    Nicol <3
    http://harrykochakotki.blogspot.com/
    Wpadniesz? :3 Byłoby mi bardzo miło i poczułabym się zaszczycona ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetne rozpoczęcie, bardzo tajemnicze, czekam na rozdział! :)

    http://neverstopdreaminggg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Megaaa
    http://dzudi-dzudiiii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Super! Bardzo podoba mi się twój styl pisania i nie mogę doczekać się pierwszego rozdziału. Weny życzę <3

    OdpowiedzUsuń
  28. To jest przecudne!!! Nie mogę się doczekać pierwszego rozdziału!


    Zapraszam do siebie --> http://evenstandup.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetne ! Czkam na więcej. Czekam na piątek! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Super ;* Będę czytać !
    http://nataicudi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Niezły początek. Myślę, że wszystko się rozkręci :)

    OdpowiedzUsuń
  32. No, no zapowiada się ciekawie :D zaintrygowałaś mnie xd bd wpadać częściej ;D wenyy ;*

    OdpowiedzUsuń
  33. Wspaniały początek ;) Uwielbiam, jak jest krótko, zwięźle i na temat :D
    czekam na pierwszy rozdział :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetny blog taaki mroczny lubie takie zaobserwowałam i liczęhttp://positive-klaudia.blogspot.com/
    Zapraszam obs=obs

    OdpowiedzUsuń
  35. jejku.. rób to co robisz, o masz talent:)

    OdpowiedzUsuń
  36. świetnie się zapowiada czekam na ciąg dalszy :)
    http://variouseverything.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Cudownie się zapowiada.
    Pisz dalej, bo świetnie ci to wychodzi :3
    Czekam na ciąg dalszy. ^-^

    Ps. Śliczny szablon.

    http://my-mmortal.blogspot.com/2014/11/my-last-breath.html

    OdpowiedzUsuń
  38. ciekawie się zaczyna, czekamy na dalsze :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Co tak krótko? Ejj! Ja chcę więcej, co prawda to nie moje klimaty, ale spodobało mi się :) No i ten design. Ehhh! Cudny jest
    Pozwolę sobie na mały spamik :) Zapraszam serdecznie na mój blog. Co prawda dopiero zaczynam, ale już się zadomowiłam. http://cieszymordkaa.blogspot.com/ oczywiście zachęcam do czytania, komentowania, obserwowania, lajkowania (fb) oraz polecania znajomym :)
    + dodałam Twój blog do czytanych, dzięki czemu będę zawsze poinformowana co u Ciebie nowego się dzieje :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Zaczyna się ciekawie i choć notka krótka to potrafisz zaintrygować. Długie prologi na blogach myślę, że bardziej zniechęcają niż przyciągają. Moim zdaniem :D Ale Ty masz krótko i ciekawie. Ładny szablon. :)
    Życzę weny. Fighting!! ^.^

    OdpowiedzUsuń
  41. Jejku, wspaniale napisane!
    Zapowiada się ciekawie, czekam na następne części *.*

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. zapowiada się ciekawa historia :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Krótko, ale intrygująco. Dowiadujemy się właściwie tylko dwóch rzeczy: dziecko, podejrzewam, iż główna bohaterka, ma na imię Destiny, a jako kilkumiesięczne dziecko jej matka zostawiła ją w nocy pod drzwiami sierocińca. Bardzo zaciekawiła mnie ta karteczka, a dokładnej zdanie: "Nie można być silniejszym od przeznaczenia"... Ma to dotyczyć przyszłości dziewczynki, tak? Tego, co zrobi, lub stanie się stanie? Czy może jej natury? Mówi ona o tym, że będziemy tacy, jak zapisało nas przeznaczenie, że ludzie nie mogą się zmieniać? Nie wiem, naprawdę mnie to zaciekawiło, wręcz mam potrzebę powrotu tutaj, aby dowiedzieć się czegoś więcej.
    Tak więc życzę weny i czekam nn!
    Dodaję oczywiście do obserwowanych.
    Pzdr.

    opowiadaniebyjasminelovelace.blogspot.com
    shadowofland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Spodobał mi się i czekam na więcej... ! :))

    www.threedl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Prolog sam w sobie powinien być krótki, ale przynajmniej na stronę lub dwie. Nie czepiam się, bo wiem, że każdy autor ma swoje widzimisię. Trochę błędów jest. Oczywiście zawsze można poprawić co nie co, aby treść jeszcze bardziej przykuwała uwagę. Za plusy uznałabym wyjustowanie oraz próby ogarnięcia akapitów, a także sam pomysł na opowiadanie. Z chęcią będę czytać dalszy ciąg, ponieważ jestem bardzo ciekawa losu Destiny.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Wiesz, normalnie nie czytam fanfiction chyba że są o Harrym Potterze ale to mi się spodobało. :)

    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Wow spodobało mi się to :D
    marrie-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. zapowiada sie bardzo Ciekawie! :)

    http://moooneykills.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Świetny początek ;D

    zapraszam do mnie ;) tam tez opowiadania ;) http://wmrokudostrzegamblask.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Krótkie i ciekawe zaczęcie, z pewnością będę czytać pierwszy rozdział! :)

    http://neverstopdreaminggg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. Czekam na wiecej, ciekawie sie spaowiada :D zapraszam do siebie
    my-secret-my-mind.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. Hmm... Mrocznie, tajemniczo, czyli tak jak lubię. Genialnie piszesz, czuję, że zostanę z Tobą na dłużej. Fakt, trochę krótkie, ale cóż tu dodać więcej? Jest wszystko to, co w prologu być powinno.
    Pozdrawiam i życzę weny.
    ~ Rebeliantka

    http://walka-o-tron.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  53. Ten prolog szczerze... bardzo mnie zaciekawił.
    Biorę się za czytanie reszty historii.

    hi-im-crazy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  54. Świetne !
    Będe wpadać tutaj częściej i czekam na nastepny post !
    Mój blog-littlecookes94

    OdpowiedzUsuń
  55. Strasznie krótko, ale treściwie. Bardzo mi sie podoba. Zobaczymy jak będzie dalej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  56. smutne, czekam na ciąg dalszy! Obserwuję

    http://classylicious.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  57. Niezły początek powiem Ci Aga :)

    secretsoflifeblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  58. Świetny początek, mega mnie to zachęciło do dalszego czytania :)

    http://paulittastyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  59. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  60. Fajnie zaczęłaś mam nadzieje że dalej też Ci tak będzie szło :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Ładne wprowadzenie, widać, że wczuwasz się i sprawia Ci to przyjemność.

    OdpowiedzUsuń
  62. fajny blog :) ciekawe wprowadzenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  63. Świetny prolog! :D Destina... ciekawe imię :3 Skąd je wzięłaś? :) No cóż, prolog mimo, ze krótki, to ciekawy i intrygujący :3 Jak będę miała czas, przeczytam resztę :D Weny! ;*
    Zapraszam xd
    http://opowiesci-mads.blogspot.com/
    Boże, przeczytałam mój koment. Ja serio nie powinnam pisać z katarem XD

    OdpowiedzUsuń
  64. Fajny prolog, tylko za krótki oczywiście :) Bardzo podoba mi się to, że piszesz... poprawnie! To szok, bo w większości opowiadań... niestety, błąd na błędzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  65. Świetne! Muszę nadrobić-przeczytać wszystkie <3
    Wrócę tu jeszcze :)
    pajuka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  66. Ojej <3 Naprawdę mi się podoba początek. Taki wzruszający :3 Wrzucam do obserwowanych- koniecznie. :)
    No i liczę na ocenę mojego bloga. story-one-of-them-darkangel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  67. Prolog krótki, ale to nie oznacza, że jest zły ;) Bardzo mi się podoba, bo jest taki tajemniczy i skojarzył mi się z scenami z filmów. Nie wiem, kim jest ta kobieta, dlaczego zostawia swoje dziecko, ani co takiego jest przeznaczone tej dziewczynce. Jestem zaintrygowana, czyli dokładnie tak jak powinno być po przeczytaniu prologu ;)
    Pozdrawiam,
    Sparks ;*

    OdpowiedzUsuń
  68. Świetny wystrój bloga a ten prolog genialny.
    Bardzo ciekawy zachęcający do dalszego czytania :)
    http://nicole-500.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  69. Hah, mówiłam, ze wpadnę ^^
    Szablon bloga jest dosyć ciekawy. Taki mroczny i tajemniczy :)
    Prolog zachęca do czytania, jest dobrze napisany, nie doszukałam się żadnych wielce znaczących błędów więc lecę dalej czytać to z przyjemnością ^^
    Dla mnie zawsze najważniejsza jest estetyka prologu, jeśli autor popełnia zbyt wiele błędów, zniechęca to do dalszego czytania, dlatego tak dziwnie możesz osebrać moje poprzednie zdanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  70. Z tym, że nie można być silniejszym od przeznaczenia się nie zgodzę. Zacytuję Sapkowskiego: "Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty. Drugim zaś śmierć." Przeznaczenie nie jest siłą, jest drogą którą podążamy, jest tym, czym jesteśmy. To tak, jakbyś chciała powiedzieć mi, że jestem siłą. Jak to właściwie brzmi. Swoje przeznaczenie można wybierać. Przed tobą stoi kilka dróg. Ta którą wybierzesz, będzie twoim przeznaczeniem. Wielką mocą człowieka jest to, że jego przyszłość jest zawsze nieokreśloną 'białą plamą'
    Z drugiej strony ciekawie brzmi to z resztą zestawienia. "Jej imię to Destiny". Jak mniemam jest to sugestia, że będzie niepokonana, albo nadzieja, że imię ją przed czymś uchroni.
    Reszty ocenić nie mogę bo za mało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To będzie ocena jednej postaci, która odegra także ważną rolę, a nie wielu. Nie musisz się zgadzać z tym stwierdzeniem - mi też ciężko się zgodzić. Jej imię będzie ważne, bo ona będzie kluczowym rozwiązaniem w całej historii i jej zakończeniu ;)

      Usuń
  71. Troszkę krótko, ale się nie zniechęcam. Zainteresowałaś mnie. Masz genialne opisy, oddają mrok scenerii. Bardzo mi się podobała scena. Była ttaka smutna, lecz za razem pełna nadzieji. Bardzo się cieszę, że tu trafiłam i myślę, że tego nie pożałuje. Kończę swój krótki wywód i lecę czytać kolejne rozdziały. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  72. Bardzo krótki prolog, ale coś czuję, że te opowiadania bardzo przypadną mi do gustu, więc jak tylko będę miała wolną chwilę, przeczytam wszystkie ;) Ja z kolei chciałabym zaprosić na moje bloga. hej! Jeśli masz chwilę poczytasz i ocenisz? http://anamitria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  73. A co do uwag:
    1) kobiecym tonem? Raczej głosem
    2) Wydawało się, że nawet natura oczekuje.
    Na to, co stanie się za chwilę i na to, co wiele lat później.
    Powinno być 1 zdanie z myślnikiem ;)

    I ta wiem czepiam się....

    OdpowiedzUsuń
  74. Krótko, ale bardzo wciągająco. Od razu oddaje klimat, a kolorystyka bloga tylko dodaje mi większej zachęty do czytania <3
    Zauważyłam na początku brak przecinków w 2 miejscach - tak wiem, czepiam się, ale jestem interpunkcyjnym maniakiem xD
    Destiny... Pięknie imię! Ale ciekawi mnie, czemu matka zostawiła dziecko... Normalnie nie wytrzymam, pierwszy rozdziale - nadchodzę!

    ~ Psychopatka

    OdpowiedzUsuń
  75. Motyw skojarzył mi się troszkę z 1 częścią Harry'ego Pottera (maniaczka xD), jak to Dumbledore zostawił zawiniątko pod drzwiami Dursleyów. Więc już na starcie Twoje opowiadanie ma u mnie dużeego plusa xD
    Imię dziewczyny bardzo mi się podoba. Lecę czytać kolejne rozdziały!

    OdpowiedzUsuń

Hej! Dziękuję za każdy komentarz i opinię :)
Jeśli jednak jesteś tu po to, by zareklamować swojego bloga to zapraszam do zakładki SPAM